PC VGA karta a Arduino
Napsal: 26 kvě 2019, 17:40
Mám doma nějaké staré VGA karty pro PC, které už dávno nemám a tak mě napadlo, zda by ty karty nešlo nějak ovládat Arduinem.
Před asi milion lety jsem na 286 dokázal zapisováním na nějaké porty ovládat pixely na obrazovce, přepínat režimy a psát písmenka, ty VGA karty měly vlastní RAM na své desce tak si řikám, zda by to nešlo nějak zopakovat v dnešní době.
Moje představa je asi taková, že připojím (případně přez nějaké posuvné registry, kvůli počtu nožiček) arduino ke konektoru VGA karty a budu tam posílat nějaké hodnoty - pokud byla VGA karta v PC namapovaná do paměti od nějaké adresy, tak by stačilo tu adresu vygenerovat, vygenerovat data a dát příkaz k zápisu a mohlo by to fungovat obdobně jako v tom PC. Pak by to chtělo napsat funkce pro kreslení čar, obdélníků, kruhů, písmen a tak. Asi by to nebylo kvůli komunikaci extra rychlé, ale kvalitní VGA karta by mohla dát stabilní obraz se spoustou barev, značným rozlišením a tak (a držet si ho ve své vlastní paměti), zatímco Arduina by to používaly jako dálnopis/nebo posílaly požadavky na obrazce (nakresli červený obdélník 100,150 x 60,80), aniž by musely mít všechny body ve své omezené paměti.
Asi by to byl docela záhul pro to Arduino, tak bych to udělal tak, že jedno Arduino by prostě komunikovalo s tou kartou na jedné straně a na druhé straně by přez nějaký jednoduchý protokol (třeba I2C, nebo serial) přijímalo příkazy už od libovolného Arduina, co by něco užitečného dělalo a chtělo nějaký výstup. (Prostě taková grafická karta na I2C, stejně jako se tam připojují ty několikařádkové displeje, nebo sedmisegmentovky či jiné moduly)
----
Otázka zní - viděl někdo někde jak by se taková věc dělala? Má to nějaké zádrhele (jako že se do karet nedá zapisovat tak pomalu nebo podobně)? Raději bych vyšel z už existujícího projektu, než začínat s pokusy od úplné nuly.
Před asi milion lety jsem na 286 dokázal zapisováním na nějaké porty ovládat pixely na obrazovce, přepínat režimy a psát písmenka, ty VGA karty měly vlastní RAM na své desce tak si řikám, zda by to nešlo nějak zopakovat v dnešní době.
Moje představa je asi taková, že připojím (případně přez nějaké posuvné registry, kvůli počtu nožiček) arduino ke konektoru VGA karty a budu tam posílat nějaké hodnoty - pokud byla VGA karta v PC namapovaná do paměti od nějaké adresy, tak by stačilo tu adresu vygenerovat, vygenerovat data a dát příkaz k zápisu a mohlo by to fungovat obdobně jako v tom PC. Pak by to chtělo napsat funkce pro kreslení čar, obdélníků, kruhů, písmen a tak. Asi by to nebylo kvůli komunikaci extra rychlé, ale kvalitní VGA karta by mohla dát stabilní obraz se spoustou barev, značným rozlišením a tak (a držet si ho ve své vlastní paměti), zatímco Arduina by to používaly jako dálnopis/nebo posílaly požadavky na obrazce (nakresli červený obdélník 100,150 x 60,80), aniž by musely mít všechny body ve své omezené paměti.
Asi by to byl docela záhul pro to Arduino, tak bych to udělal tak, že jedno Arduino by prostě komunikovalo s tou kartou na jedné straně a na druhé straně by přez nějaký jednoduchý protokol (třeba I2C, nebo serial) přijímalo příkazy už od libovolného Arduina, co by něco užitečného dělalo a chtělo nějaký výstup. (Prostě taková grafická karta na I2C, stejně jako se tam připojují ty několikařádkové displeje, nebo sedmisegmentovky či jiné moduly)
----
Otázka zní - viděl někdo někde jak by se taková věc dělala? Má to nějaké zádrhele (jako že se do karet nedá zapisovat tak pomalu nebo podobně)? Raději bych vyšel z už existujícího projektu, než začínat s pokusy od úplné nuly.